sobota, 30 maja 2015

Wsiowa zupa z pokrzywy

Kto chciałby szybko zyskać trochę energii, ten niech je pokrzywę. Na przykład w postaci smacznej zupy. Mnie zdecydowanie ta zupa smakuje, taka prosta i bez pretensji, a przecież doszperałam się kilku różnych przepisów na zupy pokrzywowe wykwintne! I jednak na pierwszy ogień wypróbowałam stary wsiowy przepis. Taki bez fajerwerków.

Do przygotowania zupy z pokrzywy typu krem potrzebne są następujące produkty:

0,5 l rosołu
25 dkg pokrzywy
1 ząbek czosnku
2 łyżki masła,
1 żółtko
sól, pieprz

Pokrzywę należy opłukać, sparzyć, drobno pokroić i dusić na maśle z solą pieprzem i czosnkiem (podobnie jak szpinak) przez około 10-15 minut. Następnie pokrzywę zalać rosołem, zagotować i zmiksować na krem. Ponownie zagotować i zaciągnąć rozbełtanym żółtkiem. Rozlać na talerze, ozdobić łyżką śmietany i na przykład kilkoma kwiatami jasnoty białej.

Zupę można podać ze smażonymi ziemniakami (ziemniaki podane oddzielnie) lub z grzankami z pszennej bułki. Doskonale smakują grzanki posmarowane przed zapieczeniem masłem czosnkowym.


Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz