sobota, 19 stycznia 2019

Napój zdrowotny z błyskoporka

Wreszcie znalazłam błyskoporka podkorowego rosnącego na brzozie na wysokości umożliwiającej mi pozyskanie tego grzyba na napój. O tym, co to takiego ten błyskoporek, o jego dobroczynnym wpływie na organizm i właściwościach leczniczych oraz o kilku innych ciekawych sprawach można przeczytać TUTAJ, zatem  od razu przejdę do omówienia "herbacianych" wrażeń.




Łyżkę sproszkowanego grzyba (jeszcze miękki starłam w maszynce do warzyw) zalałam szklanką letniej wody i pozostawiłam pod przykryciem na noc. Następnego dnia rano wyciąg gotowałam 5 minut. Pozostawiłam do wystudzenia, przecedziłam przez sitko i piłam w ciągu dnia po łyku.




Napój smakuje jak mocna, czarna herbata, z lekką goryczką. Z wyglądu jest czarny jak kawa ;) A nawet w pierwszej fazie przygotowania ma leciutki aromat kawy zbożowej. Tak przygotowana czaga ma działanie lecznicze. Dla smaku można użyć mniejszej ilości grzyba, np. łyżeczkę ma szklankę wywaru. Kolejny smak zatem pozostanie we Wsiowej Kuchni na dłużej, bo przypadł nam do gustu i sądzę, że wyjdzie nam to na zdrowie.

Uwaga! Błyskoporek jest pod częściową ochroną. Jeżeli masz jakiekolwiek obawy, nie znasz grzyba, nie jesteś pewien, że to błyskoporek - nie zrywaj, nie zbieraj, nie jedz :) Taka ostrożna postawa także może wyjść na zdrowie :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz