wtorek, 30 sierpnia 2016

Sól pomidorowa i posypka do mięsa

Przetwarzanie pomidorów trwa. We Wsiowej Kuchni lubimy pomidory i zawsze wiele kilogramów trafia do słoików. Najchętniej przygotowuję przeciery, gęste soki i kawałki pomidorów w solance, które później można wykorzystać jako bazę do pysznego sosu, zupy, zapiekanki, itd. Podczas pracy zostaje sporo odpadów, czyli oparzonej i zdjętej skórki pomidorowej. Postanowiłam ją wykorzystać do przygotowania soli i mieszanki przyprawowej, służącej później jako posypka do pieczonego lub smażonego mięsa.

W pierwszej kolejności należy skórki szybko i dobrze wysuszyć. Ja robię to w suszarce do warzyw, która posiada płynną regulację temperatury. Po wysuszeniu mielę je wraz z solą kłodawską w młynku żarnowym. I tak powstaje sól pomidorowa:




Sól pomidorową mieszam także z różnymi ziołami i w ten sposób powstaje gotowa przyprawa do posypywania mięsa. W skład wiosennej mieszanki (wykorzystałam resztki zeszłorocznej soli pomidorowej) weszły kwitnące pędy chrzanu i fioletowo kwitnącego szczypiorku oraz estragon i lubczyk. Teraz moja mieszanka zawiera kwitnące hyzop i cząber, estragon, lubczyk, kwitnące pędy cebuli oraz paprykę czerwoną.





Życzę smacznego posypywania kotletów :))))





2 komentarze:

  1. Jaką suszarkę do owoców i warzyw polecisz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Posiadam od kilku lat Kalorik TKG FD 1000, z pięcioma przezroczystymi sitami i płynną regulacją temperatury (30-70 st. C). Na sitach mieści się łącznie 3 kg grzybów czy śliwek. Niewielki pobór prądu. Jak dla mnie - sprawdza się idealnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń